Du är här:Start > Blogg > Ditt viktigaste val

6 nov tisdag

Ditt viktigaste val

USA väljer i skrivandets stund en ny president. Valutgången är ännu oviss. Vad som händer i USA har betydelse för hela världen.

Varje dag ställs vi inför en massa olika val. En del val har liten betydelse: ska jag köpa grön eller röd mjölk? En del val har stor betydelse: Ska jag rösta på Obama eller Romney?

Men det absolut viktigaste val vi alla ställs inför är vad vi gör med Jesus. Det handlar om ett val som har betydelse för hela evigheten.

I bibelns sista bok som är Uppenbarelseboken säger Jesus själv: Se, jag står vid dörren och bultar. Om någon hör min röst och öppnar dörren skall jag gå in till honom och äta med honom och han med mig. Dörren är vårt hjärta. Gud söker varje människa. Han längtar efter gemenskap med dig och mig. Vi väljer om vi öppnar hjärtats dörr för honom eller om vi låter den förbli låst för honom så att han inte kan komma in i vårt liv.

Mitt val är gjort. Jag har öppnat dörren för Honom. Det är det bästa val jag någonsin har gjort. Guds helige Ande har flyttat in i mitt liv. Min synd är förlåten. Jag är ett Guds barn och jag får kalla Gud för pappa. Jag får varje dag ha en nära relation med Honom genom bönen, bibelläsningen och församlingsgemenskapen. Jag vet att en dag när jag dör så får jag komma till himlen som är en helt fullkomligt och evig värld där Gud är i allt och alla.

Kampanjandet i USA har inneburit mycket kämpande och slit, och det har kostat massor av tid och pengar. Jesu kampanjande för att vinna din röst kostade honom allt. Det kostade hela hans liv, då han lät sig spikas upp på ett kors och bar det straff du skulle haft för de synder du gjort. Allt gjorde han för att du skulle kunna få frid med Gud.

Jesus uppstod på tredje dagen då döden inte längre kunde hålla honom i sitt grepp. Jesus lever idag och han längtar efter gemenskap med dig. När du släpper in honom i ditt liv och låter han få bli din frälsare och herre finns det inget längre som kan skilja dig från Guds kärlek

Välj nu. Välj Jesus!

Kategorier

Pastorernas blogg

Om bloggen

Andréas, en av församlingens pastorer, delar här tankar och funderingar som gäller församlingen, vardagslivet och olika händelser i smått och stort.