Du är här:Start > Blogg > Växa

9 feb torsdag

Växa

I morse kl. 6 hade vi bön via Zoom. En handfull kopplade upp sig och bad tillsammans. Det var en god stund!

I slutet delade en av deltagarna följande tankar: 

Vi behöver växa upp. Vi som kristna behöver växa i vårt lärjungaskap. För att kunna växa och blomma ut så behöver vi dock ha stadiga rötter. Innan en planta växer uppåt så växer rötterna neråt. Att växa uppåt innebär först att växa djupare. Ju djupare rötterna är desto större kan växten bli, vare sig det är en blomma eller ett träd. 

Låt dina rötter växa djupt i Kristus, som det står i Kol 2:6-7 "Ni har tillsammans tagit emot Kristus Jesus som Herren. Lev då i honom, fast rotade och uppbyggda i honom, styrkta i den tro ni har fått undervisning i, och tacka honom ständigt."

Låt oss som kristna verkligen ha våra rötter i den goda jorden och den goda jorden är Jesus Kristus. För att ha våra rötter i Jesus så behöver vi lära känna honom. Vi har alla kommit olika "långt" i vår vandring med Jesus, en del av er som läser har inte ens lärt känna Jesus än, några av er har precis tagit emot Jesus och andra har levt med Jesus ett helt liv. 

För att lära känna Jesus kan vi läsa i skriften om vem han är och vilka vi är i Kristus. Det är även bra att låta bönen vara närvarande i livet där vi i bönen kan be att få lära känna Jesus mer. Bli mer rotade i Jesus och bli en växt som "bär frukt". Bönen är sannerligen ett bra "verktyg" för att bli mer rotad. 

 

Av Andréas Skogholm

Pastor med ansvar för ungdomsverksamheten. Jobbar 80 %, ledig på måndagar.

070-165 07 50
andreas@borlange.pingst.se

Kategorier

Pastorernas blogg

Om bloggen

Andréas, en av församlingens pastorer, delar här tankar och funderingar som gäller församlingen, vardagslivet och olika händelser i smått och stort.