Du är här:Start > Blogg > Tiden som går

24 nov torsdag

Tiden som går

Ibland kommer man in i perioder i livet där tiden bara går, den liksom försvinner bort ifrån en för att man har för mycket praktiskt men inte minst i tanken. En sådan period har jag varit inne i nu men nu äntligen tar jag mig tid att skriva ett blogginlägg. I veckan som ligger bakom oss har vi haft våra vanliga samlingar som regelbundet kommer vecka efter vecka. Detta är en enorm välsignelse för oss, att ha en god aktivitet i kyrkan där människor för möjlighet att möta både varandra och Jesus.

Om några timmar har dagledigträffen sin julavslutning med både gröt och lotteri, en träff som innehåller mycket glädje. På fredag och lördag är det "All-In" i kyrkan. Det är Ny Generation som som gästar oss och håller ett gediget program för ungdomarna. På fredag startar det kl 18:00 med en förfest och 19:00 är det en Festkväll dit alla är välkomna! Programmet på lördagen är som följer:
12:00 LIVE-inspelning av NG-podden
13:00 Lunch
14:30 NG-Talks
15:45 Skolan - världens viktigaste plats
16:45 Matpaus
18:00 Förfest
19:00 Ungdomsmöte med lovsång och predikan.

Advent väntar oss, på söndag predikar jag utifrån kyrkoårets texter. En av dessa är i Sakarja 9:9 "Fröjda dig storligen, du Sions dotter! Höj jubelrop, du Jerusalems dotter! Se, din konung kommer till dig, rättfärdig och segerrik är han. Han kommer ödmjuk, ridande på en åsna, på en åsninnas föl."
Detta händer när Jesus Kristus vår Konung rider in i Jerusalem strax innan hans egen död. Just detta med alla profetior om Messias som blir uppfyllda i Jesus Kristus från Nasaret. Jag är övertygad om att Jesus är en verklighet och att han är den som Guds folk under en lång tid väntar på. Han har anlänt han har dött och uppstått för att vi ska kunna ha en personlig gemenskap med Gud och han kommer komma tillbaka till jorden och återupprätta hela sin skapelse. Ständigt går vi i väntans tider, hela livet är en väntan och kanske är den viktigaste väntan just på vår Herre Jesus återankomst. Det fantastiska i detta är att Guds rike är "redan nu men ännu inte". Vi får ta del av Guds rike just nu, hans verklighet och omsorg kan bli del av vårt liv när vi tar emot Jesus och väljer att gå dopets väg. Har du inte gjort detta så är det aldrig försent. Närma dig Jesus så kan han närma sig dig.

Av Andréas Skogholm

Pastor med ansvar för ungdomsverksamheten. Jobbar 80 %, ledig på måndagar.

070-165 07 50
andreas@borlange.pingst.se

Kategorier

Pastorernas blogg

Om bloggen

Andréas, en av församlingens pastorer, delar här tankar och funderingar som gäller församlingen, vardagslivet och olika händelser i smått och stort.