Du är här:Start > Blogg > Investera rätt

29 nov torsdag

Investera rätt

För några dagar sedan kollade jag in mina kontoutdrag för förra månadens inköp. Detta skulle ge mig lite perspektiv på hur jag skulle planera nästa månads budget. Till min förvåning såg jag att det hade dragits en viss summa pengar från en källa där jag visste att jag inte gjort några inköp. Detta fick mig att undra vad som hade hänt och därför beslöt jag mig för att gå till banken.

Väl på plats fann man ut att mitt konto hade blivit attackerat. Det finns tydligen de som ägnar merparten av sin tid till att försöka hacka sig in på andra personers bankkonton, och denna gång hade de lyckats komma åt mitt. Jag hade helt enkelt haft otur. Det slutade med att banken klippte mitt nuvarande kort och förde över mina pengar till ett annat konto för att minimera risken att det skulle dras mer pengar.

Jag gjorde en reklamation och fick till slut tillbaka pengarna som hade stulits från mig, men det fick mig att börja fundera...Finns det egentligen något vi kan hålla säkert utan att riskera att det stjäls eller försvinner bort? Nej egentligen inte, och om vi ändå skulle lyckas hålla kvar det vi har här på jorden kommer det ändå en dag förmultna och bli utan värde för oss. Därför är det viktigt att vi investerar rätt; i himmelens bank där varken tjuvar eller banditer kan stjäla och där inte heller lågkonjuktur eller räntekurser kan påverka utgången för vad vi har samlat.

Så här står det i 1 Petrusbrevet kapitel 1 och vers 3 till 4:

"Välsignad är vår Herre Jesu Kristi Gud och Fader. I sin stora barmhärtighet har han genom Jesu Kristi uppståndelse från de döda fött oss på nytt till ett levande hopp, till ett arv som aldrig kan förstöras, fläckas eller vissna och som är förvarat åt er i himlen."

Vad är ditt livs investering? Jag tror av hela mitt hjärta att det är att tro på att Gud blev människa i Kristus Jesus, att Han dog för dina synders skull och uppstod för att jag skulle få ett nytt liv i gemenskap med Honom och få ett rätt förhållande inför Gud. Då fortsätter livet efter döden i en evig gemenskap med Gud. Detta är världens bästa investering. Det börjar när du överlämnar ditt liv till Jesus och tar emot Honom i ditt hjärta.

Vi som kyrka vill hjälpa dig till att få uppleva detta. Därför är du välkommen att både höra av dig till oss och besöka oss på våra Gudstjänster! Nu på Söndag den 2/12 är det adventsgudstjänst: Ett jättebra tillfälle att komma hit tillsammans med vänner och familj eller själv om du lever ensam.

Hoppas vi ses!

Kategorier

Pastorernas blogg

Om bloggen

Andréas, en av församlingens pastorer, delar här tankar och funderingar som gäller församlingen, vardagslivet och olika händelser i smått och stort.